søndag 4. september 2011

Loppeøya

Danmark er et lite land - men guriland så mye de har å tilby, spesielt for oss som er over gjennomsnittet interiørinteressert. Som en erfaren danmarksfarer så har jeg erfart at Sjælland stikker av med prisen som loppe - øya. Ok, så hjelper det jo litt på at de har Køben - men har man mulighet til å dra innom de små, smukke byene på Nord - Sjælland så kan man plutselig havne i paradis:) Der ligger loppe - gårdene på rekke og rad og små perler av gjenbruksbutikker i bittesmå landsbygater.
Denne lille butikken holdt jeg på å rusle rett forbi. Takk og lov at fornuften tok ansvar. Der inne fant jeg endelig Katrine Holm - gryten, som jeg hadde lett så lenge etter.
Og hyllene som var stappfulle av barndomsminner smeltet jeg helt for. Etter at det utrolig herlige paret som drev denne butikken hadde overøst ungene med sjokolade (- fordi jeg i min Katrine Holm - rus klarte å deise gryta i hodet på poden..) forlot vi alle butikken i strålende humør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar